SENYUM LA SIKIT....

Selasa, 8 Disember 2009

Salam semua...
Pagi-pagi aku harap korang semua ceria dengan kesibukan kerja masing-masing.. Jangan ler tension sangat hehehe.. apa-apa pun cuba layan sebentar cerita ni..

KISAH ORANG ASLI

Dr.Kadir seorang botanis telah menghabiskan masanya bertahun-tahun dalam hutan Borneo. Kerana terlalu lama bersama Orang Asli, dia mula fasih akan bahasa mereka.


Sebelum berangkat pulang ke bandar, Dr. Kadir didatangi oleh ketua Orang Asli yang ingin belajar bahasa Melayu.

Sambil berjalan botanis itu mula mengajar. Jarinya menunjuk kepada sepohon pokok.

"Ini pokok," kata Dr Kadir.

"Pokok,"ikut Ketua Orang Asli.

Kemudian mereka berdua berjalan menuju ke arah batu besar di sebelah pokok itu.

"Ini batu."

"Batu,"kata ketua Orang Asli.

Tiba-tiba...

mereka terdengar bunyi benda bergerak dari dalam semak berhampiran.

Mereka berdua menghampirinya dan ternampak sepasang anak muda sedang menunggang basikal.

"Menunggang basikal,"kata Dr. Kadir menunjuk ke arah pasangan itu.

Lalu ketua Orang Asli mengangkat senapangnya dan menembak pasangan itu.

Melihat kejadian itu, Dr Kadir terkejut. Tidak pernah dalam hidupnya menyaksikan perlakuan sekejam itu.

"Kenapa bunuh mereka?" jerit Dr. Kadir.

"Basikal aku!!" kata ketua Orang Asli itu.



LAWAK NAK PINJAM DUIT

Melihat kawannya, Jojo sejak tadi asyik termenung, Din pun mendekatinya.


Din: Apa hal ni, macam ada masalah aja.

Jojo: Aku tengah bengang dengan si Raman tu.

Din: (dengan terkejut bertanya) Raman? Kenapa pulak?

Jojo: Tak taulah aku apa yang dibuat dengan duit dia tu. Semalam tak ada duit, hari ni pun tak ada duit,

Din: Laa..dia nak pinjam duit dengan engkau ke?

Jojo: Tak, aku yang nak pinjam..(katanya sambil tersengih-sengih).

MISTERI MALAM JUMAAT

Salah sebuah katil di bilik ICU sebuah hospital ternama kerap berlaku kejadian pelik. Setiap pesakit yang ditempatkan di situ pasti meninggal pada setiap hari Jumaat.


Perkara ini sangat membingungkan para doktor. Lalu mereka memutuskan untuk memantau katil tersebut.

Kesemua doktor memegang surah Yasin sebagai persiapan menghalau makhluk halus.

Masa berputar...pukul 8.00 pagi! 8.30..9.00 tiba-tiba..pintu bilik ICU terbuka. Doktor membongkokkan diri masing-masing di bawah katil. Tiba-tiba muncul Mak cik Bedah, pekerja sambilan sebagai pencuci yang hanya bertugas setiap hari Jumaat.

Wanita tua itu mendekati katil keramat tersebut...dan terus mencabut soket elektrik yang membekalkan tenaga kepada alat pernafasan bantuan. Dia kemudian memasukkan soket baru untuk menghidupkan vacuum cleanernya.

0 ulasan:

Siapa Aku??

Foto saya
Silalah klik (Lihat profil lengkap saya)