KENANGAN MUNCUL LAGI

Khamis, 17 Disember 2009

Salam semua...
hari ni aku nak cerita pasal kawan lama lagi, lebihkurang jam 2 pagi aku buka FB aku sambil intai-intai kalau ada perkembangan terbaru. Sedang aku asyik mengintai-intai tu, tiba-tiba aja aku tengok kawan sekolah aku dulu Bashariah tengah online dalam ruangan sembang tu. aku pun klik la kat nama dia.. tp tak jadi nak tegur.
Pastu aku klik pula kat gambar foziah, nak tgk album dia. Ada salah satu gambar tu adalah gambar masa di tingkatan 5 sains 1 di Sekolah Menengah Dato'Hj Hussien. Tapi dalam gambar tu aku dah tak masuk sebab aku dah tukar sekolah ke AFATS. Dalam banyak2 komen tu aku terbaca Bashariah ada bagi komen lebihkurang macam ni "jomla buat reunion... Ita Mat Sengap, Aziun, Kamil Sha ada contact. Add la ita.. dia ada FB" Bila aku terbaca jer nama-nama yg Bashariah sebut tu, tiba-tiba aku menjadi terpanggil untuk mengesan mereka. Aku pun tanyala kat Basha pasal Ita, tanya punya tanya, dapat juga aku jumpa Ita dalam FB tu. Secara kebetulan pula dia pun tengah online.. Subhanallah... sekali lagi rindu pada zaman persekolahan dulu seperti merasuk ke dalam jiwaku..
Aku pun belek2 album dia.. ternyata.. dia masih cun (jangan marah Ita hehehe..) macam dulu. Dah berkeluarga dan dikurniakan 3 org cahayamata bersama suami tercinta.. memang banyak kemajuan aku tengok pada dirinya.. dah sampai Australia.. Maldives.. Mekah pun.. Respek la ita.. Wa caya sama lu..
Sempat juga aku berbual dengan Ita.. dalam perbualan tu terkeluarlah beberapa nama classmate kami dulu.. dan dalam masa yang sama, terkenang kembali classmate aku dulu, sekolah rendah seperti  Mohd Zaki Safiran (Anak Cikgu Safiran, guru Bahasa Inggeriss) Intan (anak Cikgu Zaili, guru kelas kami), Ahmad Nazaruddin (Anak Tok Imam Zainol), Nazarudin Mat Rasid, Samsul Shariff, Azudin, Azlina, Noraniza Basuni, Shahrom (Anak Pak Said), Zainal Abidin, Arwah Suraya, Ita, Foziah, Basha, Amir Mat Yulan (My best friend aku dulu), dan rasanya ramai lagi yg aku tak ingat.. Masuk zaman sekolah menengah pula.. teringat pula aku pada Norsham Idris (Deris Ayam), Amir (Remy), Samsul, Fauzee (Jang), Ahmad Nazaruddin, Razali, Rosli Taib, Shahizan (last aku jumpa dia Sjn dalam Army), Azudin, Kamil, Maimoon, Nurhisham (anak staf forest) Kamaruzzaman, ishh.. ramai lagi..
Pada masa tu lah macam-macam perasaan yang bercampur datang dalam diriku, seronok ada, sedih ada, rindu ada.. macam-macam adaa.. (macam Iklan Astro pula heheheh..) Jadi sebagai fasa pertama aku dan Ita dah sepakat untuk listkan nama-nama classmate kami dulu.. untuk buat reunion. Ya!!! kami akan buat reunion. Itulah bentak kata hatiku..
Jadi, kepada semua classmate aku yang terbaca nama mereka atau kenal dengan nama-nama yang aku sebut tadi tu, silalah berhubung dengan aku. Semoga kita dapat berkumpul atau pun tahu perkembangan masing-masing insyaallah...

2 ulasan:

UNAI berkata...

tu dah jumpa balik member lama mesti pakat2 tukar alamat blog masing2 kan?

Shahrul Anuar berkata...

baru jumpa, nanti ader la tu. hehehe

Siapa Aku??

Foto saya
Silalah klik (Lihat profil lengkap saya)