Santai

Ahad, 10 Januari 2010

Salam buat semua, Selamat Tahun Baru (hehehe... tak lambat lagi nak ucapkan rasnya,..) Oklah, agak lama juga rasanya aku tak update blog kesayangan aku ni. Bukan apa, biasalah.. awal2 tahun ni keje kena lebih sikit. Tu yg tak sempat tu. So, tanpa memanjang celoteh aku di pagi ahad ni, di sini ada aku ada hidangkan korang semua dengan fakta dunia yang aku korek dari internet, diharapkan ianya menjadi sumber maklumat untuk korang semua. Jadi, inilah fakta yg aku korek tu.

Canada adalah perkataan Red Indian yang bermaksud "Lembah Besar"

Pada tahun 1984, peladang Canada menyewakan badan lembu mereka untuk
ruang iklan.
0.3% kemalangan jalanraya di Canada membabitkan rusa.
Dalam kebakaran terbesar di London pada tahun 1966, separuh dari kota
London terbakar tapi cuma 6 orang yg tercedera.
Bolivia ada dua ibu negara.
Amazon adalah sungai yang terbesar di dunia, 6,259 km
Bandar Calma di Chile tidak pernah langsung menerima hujan
Orang Francis makan lebih banyak keju dari negara lain di dunia
Ada sebuah tempat di Francis yang bernama "Y"
Raja Louis XIX memerintah Perancis selama 15 minit sahaja.
Ketinggian Eifel Tower di Perancis sentiasa berubah mengikut suhu.
Adakalanya sehingga 6 inci.
Lagu kebangsaan Greece ada 158 versi.
Komen bapakaiman : lagu kebangsaan Malaysia ada satu versi, tapi ada macam-macam
rentak
Orang Bulgaria paling banyak makan yogurt di dunia
Komen bapakaiman : Orang Malaysia lagi hebat, paling banyak makan belacan di dunia
Belanda telah melaksanakan kempen menentang sikap sumpah menyumpah.
Stesen Keretapinya mula meletakkan tanda 'Ketinggalan Keretapi?
Menyumpah tidak membantu'
Belanda adalah satu-satunya negara di dunia yang ada anjing kebangsaan.



0 ulasan:

Siapa Aku??

Foto saya
Silalah klik (Lihat profil lengkap saya)